Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Mera porr vs erotik...

Av Peppar - 4 juli 2010 23:23

Fortsätter lite till att jämföra porr med erotik. Kanske som en del i en process att försöka förstå... VAD är det med de, för mig, så fula och avtändande bilderna som lockar? Varför tycker inte män om samma slags vackra, sexiga bilder som jag gillar?

Vore intressant om några män tittade in här och svarade på det! Jag är verkligen ärligt nyfiken och inte ute efter att trasha någon.

Här kommer några bilder som jag hittat på gissa-vems dator...






 



 



...och här kommer några bilder från min samling av photo art...










 



Shoot! Ge mig era åsikter!


 
 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

5 juli 2010 02:45

Men, Peppar, det hajar du väl??? Bilderna överst är väl inte världens bästa snuskbilder, men de är utifrån ett mansperspektiv. Som vi ser det, som vi vill se det när det händer (utan bananer, de är i vägen).

Av de tre bilderna nederst så kan jag digga den i mitten, de andra två är helt noll för mig i detta avseende.
Bilden överst, av kvinnobilderna, som du diggar, kan man inte digga, av princip, det kan ju vara en snubbe som suger tutte, och det fördärvar hela allt. Dessutom ser det uppstyltat ut. Snubbar som kollar porr kollar alltid att det verkligen är en böna de göttar sig åt, en läxa som alla lärt sig, den hårda vägen... Bild två är najsig, men inte, egentligen, tillräckligt pov-ig (point of view), den är ju från sidan. Och den längst ner har inget med erotik och stygg-ness alls att göra, för en snubbe (om snubben inte gillar målade damer förstås).
Jag måste säga att "gissa vems dator" har de hetaste bilderna, he-he.
Fast, oj, det här blir långt, du får väl skippa att godkänna det, det här var lurigt, för det du i övrigt skrivit om sex och styggt i denna blogg är sådant som varje snubbe på detta jordklot, förutom din karl då, skulle falla ner på knä för och skrika hell dig för! Jag är imponerad, verkligen. Det är vad vi, okej 98 procent av snubbarna på jordklotet, som inte blivit politiskt korrektade av feministiskt teoriläsande sexualförnekande bönor tycker.

Någon gång då du slutar leva dubbelliv (du orkar inte hur länge som helst, det fattar vem som helst), så tar vi en bira, med lite annat folk och reder ut begreppen. Här ska gaggas.

Jepp, där fick du ett svar från en snubbe.

Rock och godhet tillönskas eder! Tjo!

 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

5 juli 2010 02:47

Vill också korrigera mig, eller förtydliga då. Det är klart det är skillad mellan porr och erotik, kärlek och vänskap, ömhet och stygg-ness. Allt mellan man och kvinna är 9684594 olika sidor av samma mynt, vid olika tillfällen.

 
Peppar

Peppar

5 juli 2010 09:13

True dat, Kungen! Jag vet självklart att män är den variant av vår art som gillar att titta och gärna ser detaljerna... :-p och jag fattar att erotiska bilder inte är upphetsande på DET sättet. Men för mig funkar det så här; jag blir närmast avtänd av sådana fula bilder som de tre översta. Isch... äckligt. De tre understa gör mig förstås inte vrålkåt, men de är sensuella och läckra att titta på, och gör att jag börjar tänka på sex och ja, kanske till och med själv skulle kunna tänka mig lite sådant. sex alltså. :-)))
Däremot skulle jag hellre se sådana bilder som de överst, alltså samma poser, om det åtminstone var snygga tjejer på bilderna. Inte spåniga, blonderade och tatuerade tonåringar... och om bilderna var snyggare tagna. bättre ljus, snyggare omgivningar och så.
tack för din ärliga och kloka kommentar!

http://http:/doggystylee.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

5 juli 2010 21:57

Nu är ju inte jag "gissa vem" så jag måste säga att bild ett och två är ÄCKLIGA. Nästan lite ångestäckliga. Det ser så jävla ofräscht och skitigt ut liksom. Och vem fan stoppar in plastbananer i alla hål man har??!!? Så jävla avtändande. Erotik är skitsexigt, vulgoporr är bara vidrigt. Med risk/chans att anses som pryd så tycker jag tom att det är perverst att tända på 1&2. Sorry "gissa vem"! Du har säkert många andra kvalitéer som gör dig trevlig..

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

5 juli 2010 22:20

Det är inte bananer, det är gul squash

En helt annan grejj om bilder......
Om man har en 110% påklädd bild med sitt ansikte i fokus händer ingenting
Om man har en avklädd bild (med bh räcker) med sitt ansikte i fokus, då har man helt plötsligt vackra ögon !
Mkt mystiskt

http://157.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

5 juli 2010 22:28

Hon med GUL SQUASH är snygg, fast inte på en bild som den
Hon skulle passa som sån där 50tals pinup eller vad det heter

http://157.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

6 juli 2010 02:09

Eh, ha-ha, alltså...

1. Snygghet har inget med saken att göra.

2. Det är ju det där perspektivet på de tre bilderna ovan vi snubbar har att vänta oss, att se, som vi ser (förutom frukten, oftast). Så om vi inte diggade det, då skulle det inte bli nått alls.

 
Oldbrind Pseudonymf

Oldbrind Pseudonymf

6 juli 2010 03:01

Här kommer lite fakta om bilderna.
Bild nr 1: Detta är Semjonovnas bleka ryss-stjärt. Den har jag oavsiktligt sett live då jag känner hennes pojkvän Nikolajevitj. Hans stjärt är finare.
Bild nr 2: Ganska OK tjej, i alla fall stilmässigt (utan frukt), men fantastiskt pinsam bild.
Bild nr 3: Ful tjej och pinsam bild.
Bild nr 4: Ska det vara en tjej som snuttar på en tutte? Isf har den tjejen mer mustasch än mig och detta kan inte anses upphetsande av någon?
Bild nr 5: Trökig.
Bild nr 6: Helt ok rent estetiskt men inget runkmaterial.

Måste faktiskt få en sak utredd och jag ber om ursäkt för ev. förargelseväckande beteende! Jag menar inget illa men vilket kön tillhör Mats-Börje Salming egentligen? Personens namn klingar utan tvivel Alfahane, men när jag läser texten blir jag tveksam? Det är absolut inga felaktigheter textmässigt även om innehållet i det h*n skriver kan diskuteras. Det som väcker misstankar är hur h*n formulerar sig, samt det flitiga användandet av vissa uttryck en RIKTIG Mats-Börje Salming aldrig skulle använda sig av? Personen är därmed skäligen misstänkt (lägre misstankegraden) för grovt olaga termmissbruk och uppsåtligt könsbedrägligt beteende, då män med Alfahanenamn som kommer svängande med termerna "snubbe", "digga", "stygg(-ness)", "najsig" samt "gaggas" inte existerar. Det enda som tyder på att M-B S verkligen är en RIKTIG (M)-Börje Salming är påståendet om myntets 9684594 olika sidor? Tills motsatsen bevisas...

http://faktamannen.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

6 juli 2010 09:53

Martina - det har du rätt i, och visst är det konstigt... och irriterande...
Mats-Börje, jag fattar; män är inte så kräsna helt enkelt med andra ord. :-p
Oldbrind Pseudonymf; Nikolajevitj, är inte det ditt ex från när du var rysk ubåtssoldat? Och isf måste jag bli svartsjuk nu för att du fortfarande minns honom och hans fina stjärt.
Intressant frågeställning angående Mats-Börjes könstillhörighet. Den måste kanske forskas i, utredas helt enkelt. Till det yttre pratar vi Alfahanne med stort A, men du har rätt, vad är det egentligen som döljer sig bakom denna Manliga yta? Börje? Är det något du har glömt att berätta? :-)))

http://http:/doggystylee.bloggplatsen.se

 
F

F

6 juli 2010 11:18

nja, vet inte. Första bilden gillar jag, definitivt inte andra. Din andra bild var bra..

http://dagligdags.blogg.se

 
Ingen bild

jeppehegersten

6 juli 2010 18:11

Alltså, med risk att verka "omanlig" den översta bilden visar ju en väldigt vacker bakdel, men jag som verkligen inte är ngn moralist tycker nog att den är i "grövsta" laget...hon hade gärna fått haft trosorna på sig...bild två går fetbort, iof är hon snygg...men frukt uppstoppat...nej...bild tre, men alltså nej...jag har inget emot det kvinnliga könsorganet ;)...men det känns lite hmmm...gynekolog aktigt...
bild fyra och fem gillar jag ...fyran är kanske inte så upphetsande, men snygg...femman är både och....bild sex känns för "Konstnärlig"...så bild fyra och fem får Jeppes gillande ..

 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

6 juli 2010 19:14

Det enda jag kan säga över huvud taget är att jag tydligen blivit outad som en kvinna fast i en manskropp efter att ha använt töntiga tonårsord mitt i natten när jag kommenterat här. Attack och misstänkliggjord. Tjoho. Man ska vara PK. Jag tyckte jag skulle ge mitt manliga perspektiv. Där bet jag mig i snoken.
Internet är kärlek.
Det är bara att ge sig. Hörs det när ett träd faller i skogen om ingen är där? Existerar man själv, för sig själv? Nä, det är andras upplevelser av en som är de sanna. Räknas förresten man-boobs?

 
Peppar

Peppar

7 juli 2010 08:29

*tröstar gråtande Börje* så, så! Vi skojade ju bara! *hämtar fler pappersrullar* ..så, så.. men va fan... SLUTA BÖLA FÖR FAAAN!!!!

@Jeppe - god smak är aldrig omanligt. ;-)

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

7 juli 2010 10:00

Nu kommer detta låta helt sjukt, men om jag tittar på något öht, så tittar jag faktiskt på manliga gayporrbilder, för där VISAR de sina könsorgan utan att de är instoppade någonstans och det ser ut som att de har det mkt skönare än på heterosexuella porrbilder

också vet jag ju att jag varit en homosexuell man i ett tidigare liv men det är en helt annan sak

http://157.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

7 juli 2010 10:08

Bra tips!

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

7 juli 2010 19:18

Tack tack...som sagt, det blir lite märkligt när man liksom antas vara gynekolog bara för att man är kille.
Martina// då tror jag att jag varit en homosexuell kvinna i mitt tidigare liv ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Kanfetanamn (Jävlaanagram)

Kanfetanamn (Jävlaanagram)

8 juli 2010 06:35

Jag skojade inte!? Jag var allvarlig till 100%! Mats-Börjes ledsna reaktion och de totalt malplacerade filosofiska frågeställningarna förvirrar mig bara ännu mer. Man-Boobs räknas förresten inte, förutom att du inte heter Mats-Börje Salming längre. Du döps härmed till Manlige Bröst-Maj(s) istället (jag chockar mig själv med mina otroliga ordkunskaper!?).

Det låter faktiskt helt sjukt att du kollar in gayporr när du vill att det ska kittla till!? Att VISA sina könsorgan utan att stoppa in eller bli uppstoppad är väl inget ovanligt inom heteroporren heller? Det stämmer kanske när det gäller killarna i heteroporren som är gjord för killar. Men det finns heteroporr för heterotjejer, med läckra Fabiokopior som visar sina termosstora kön. Tror inte ett dugg på att termosjäveln skulle användas skonsammare inom gayporren? Tvärtom! De knullar väl också? Ser det skönt ut!? Jag kan sätta mitt båtben på att den starkt självmordsbenägne termosmottagarens tårar inte är glädjetårar och han önskar troligen inget annat än att han hade en fitta istället!

http://faktamannen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fia

14 juli 2010 01:16

Men om du inte gillar bilderna varför kollar du då ens på dom??? än mer lägger upp dom på din blogg???? låt bli och titta på de du stör dig på istället... Killar TÄNDER på sånt här och så är det bara.... Porr e bra och jävligt nice och kolla på... men om DU ine tycker de låt bli och kolla då, ganska enkelt va??? Porr säljer, varför tror du de är världens största industri????? både killar och tjejer gillar porr och allt va de innebär, gilla de, acceptera de!.... Kommer aldrig ändras pga någon som DU! :) Mer porr till folket :)

 
Peppar

Peppar

14 juli 2010 09:16

Återigen. Fia, du vet inte vad du pratar om, ditt lilla pucko. Inlägget heter "MERA porr vs erotik". Det betyder att jag har skrivit om det innan. LÄS det innan du kommer med dina dumma uttalanden. Du har just lämnat din kommentar hos en före detta porrmodell som jobbat som det både i tidningar och på TV och som utförligt, i mina tidigare inlägg, beskrivit att jag INTE HAR NÅGOT EMOT PORR! Och du, det är så jävla löjligt och fegt att vara anonym.

http://http:/doggystylee.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 18:18

Peppar//
var snäll...;)...eller inte ...håller med dig, märklig att folk kommenterar UTAN att läsa vad du eller bloggaren ifråga skriver...

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards