Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Peppar - 6 juli 2010 10:49

"Abstinens är konsten att inte önska det man i alla fall inte kan få"

/Georg Thomalia


Som den "allt-eller-inget" typ jag är, kan jag fan inte sluta snusa. Det är ju patetiskt!

Antingen snusar jag jättemycket, eller inte alls. Fast inte alls klarar jag knappt några timmar. Big Looser!


Allt eller inget gäller också träning. Antingen tränar jag mycket, från start, eller inget alls. Jag kan inte bara nöja mig med lagom. Bara gå promenader några kvällar i veckan och göra lite situps varannan dag. Nejnej.... antingen- eller.

Antingen äter jag extremt sunt och mår då förstås skitbra, eller så äter jag knappt alls (obs- jag, inte barnen. Barnen får alltid mat på regelbundna tider!!).


Antingen är jag trött av socker och lönnfet som fan, eller extremt vältränad och pigg av nyttig föda. Men alltid med två prillor under läppen...


Med tanke på att jag tagit mig ur både alkoholism och drogmissbruk, så borde jag ju lätt kunna sluta snusa. Ja, jag skäms. Jävla nikotin! Det borde klassas som en farlig, förbjuden drog och behäftas med en mängd behandlingshem!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards