Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Om pisstråkiga pussbloggar

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!!

"Följ min blogg så följer jag din"

"Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig"

"Kommentera min blogg!!"

"Hej jag skriver om mitt liv, följ min blogg"


ALLA de där typerna av bloggreklam gömmer bara trista tonårsdagboksbloggar med hundrafemton stavfel på varenda sida!


NEJ, jag är inte emot dagboksbloggar, men jag kommer aldrig fatta hur de som skriver om fika och skolan och nu gick jag upp och gick på toa kan tro att andra, som inte känner dem, kommer att tycka att de är intressanta?!?!?!?!?!

Oftast är det mer än tydligt vad som döljer sig bakom reklamen. Men då och då skriver någon att här är minsann en annorlunda blogg, titta in hos mig så får ni se.. och vad får man se... jo, ännu en vitblonderad tonårsbimbo med grava grammatiska problem, förmodligen på grund av skolk.


Så fort någon skriver i rampljuset "Följ min blogg" kollar jag vad det är. Nio gånger av tio kliar det som fan i fingrarna att skriva "Vad i helvete ska jag följa den här skiten för?"

"Älskar detta väder allså! vart däremot mulet... funderar på om ja ska göra en räksallad? det är ju gott. PUSS!"

Bara ett exempel från en blogg som påstår sig vara värd att lägga energi på att följa.


Ta till exempel  Martinas blogg - ett lysande exempel på en dagboksblogg som är allt annat än trist. Det går absolut att skriva om sitt dagliga liv så att andra, som inte känner en, tycker att det är roligt att läsa!


Skriv på bara, alla ska självklart få blogga - men gör för faaaan inte reklam för era trista jävla jag-gick-upp-nu-kommer-snart-Sanna-sen-ska-vi-äta- bloggar! Men framför allt - skicka inte masskommentarer - för det är sådana här bloggare som gör just det.





 
 
jeppehegersten

jeppehegersten

14 juli 2010 18:15

Håller med...
Och den bloggen du gav som exempel på en bra sådan har jag börjat följa och tom länkat till.. ;)
du har en bra smak ;)
"idag gick jag till fiket runt hörnet, kaffet var gott och vädret var fint"..

Ett typiskt "blogginlägg" dock skulle det vara med mera felstavningar ;) och jag slösar inte min tid på sådana bloggar...jag gillar att läsa ngn som har ngt att säga, (som du och de jag länkar till), även om jag nödvändigtvis inte behöver hålla med .

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

14 juli 2010 19:42

Men jag skriver ju bara vad som händer *förvirrad*

Det är lite märkligt, för jag skriver ingen vanlig dagbok, då blir det som tonårsbloggarna eftersom jag vet att bara jag själv läser den, alltså ingen inspiration alls
Och om någon säger Skriv om blåmögelostens historia eller vadsomhelst som inte har med mig att göra, så blir det skittråkigt, men jag kan skriva en hel roman om att jag köpt en ny penna

http://0317.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

14 juli 2010 21:40

Ja det är pinsamt! och irriterande. MEN...Min favorit (på allvar)är frågestundsbloggarna (som jag aldrig besökt utan bara sett reklam för). Jag blir helt fascinerad över den totala avsaknaden av självinsikt men samtidigt imponerad över anti-jantelagsandan. För ärligt talat, vem mer än en fjortiskille- eller tjej kan tro att de är så fantastiska att hela världen cirkulerar kring deras person? Puckat, charmigt, irriterande, glädjande och avskyvärt. Dock aningen oroande med tanke på de tydliga narcissistiska (stavas det så?) dragen..

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:28

(x)   För det mesta gillar jag killar bättre än tjejer, därför har jag haft ett stort gäng killkompisar genom åren... och  därför har jag hört en hel del om hur tjejer kan vara i sängen... Och när jag läste det här fick jag verkligen lust att s...

Ovido - Quiz & Flashcards