Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Berg- och dalbana

Av Peppar - 8 juni 2010 08:53

God damn vad jag är less ibland...

Det tar energi att leva i en känslomässig berg- och dalbana! Stanna eller gå?

Har världens bästa sambo, egentligen. Men vi har haft det tufft... och jag bär på en massa bitterhet och ilska gentemot honom som är svår att bli av med.

Dessutom har vi barn. Då drar man ju inte bara, som man kunde göra förr i tiden...



 




Har alltid sagt att man inte ska stanna i dåliga förhållanden för barnens skull. Men nu är det inte så solklart, eftersom förhållandet egentligen inte är dåligt. Eftersom han är en jättebra människa som ställer upp på (nästan) alla sätt.


Sedan är det ju en annan aspekt som tyvärr spelar in. Jag vet ju att jag har att välja på att fortsätta med min sambo, eller leva själv resten av livet. För vem fan vill ha en begagnad flerbarnsmorsa liksom...


Fuck.

 
 
mia

mia

11 juni 2010 23:42

är det inte konstig att den fembarnspappa ska vara bättre än en fembarnsmamma? orättvist är ordet.

http://eskolainen.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

12 juni 2010 11:25

Håller med Mia!

Allt hänger på hur höga krav man har. Har man skaffat fem barn tillsammans då har man det man gör och får även ta konsekvenserna av det dvs ont om tid, ständig trötthet osv. Men ni har väl valt att skaffa fem barn ihop antar jag... dom kommer ju liksom inte av sig själva, dom små liven! :o)

En bra partner ska man vara rädd om och inte tro att allt är grönare hos grannen!

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bitterfittan i väst

13 juni 2010 14:22

Jag fattade inte om de ovanstående kommentarerna var stöd eller pekpinnar åt dig. Men vad jag förstod och vet är att barn inte kommer till av sig själv. Men, och????
Att ha sex i ett förhållande behöver per automatik inte att man är lycklig i ett förhållande. Har man däremot inte sex i ett förhållande så är man nog (bortsett från småbarnstiden) inte särskilt lycklig. Såvida det inte är en polare man vill bo med...
Visst är det så att gräset inte alltid är grönare hos grannen. Men det kan vara det.. Man kan bo med världens bästa och kämpa på och traggla och försöka osv osv. Men!!! Om ingen blir lycklig, så varför???????
Jag sägre inte alls att ni ska ge upp, men jag säger att det takes two to tango. Alla förhållande krisar mer eller mindre emellanåt. Den stora frågan är hur länge krisen pågår och om den går att ta sig ur. Kanske får han vara beredd att offra lite för att inte riskera att du sneglar för mycket och för trånande på grannes gröna gräsmatta? Önskar dig all lycka - med eller utan. Pöss

 
doggystylee

doggystylee

13 juni 2010 15:37

Som vanligt kloka ord från bitterfittan!! Du skämmer ju nästan bort mig! ;-)
Det "lustiga" är att vi funkar som gökuret; när jag vill jobba och försöka, vill han inte. När han vill jobba och försöka, har jag tappat lusten. Fram och tillbaka, hela tiden. Vi är aldrig synkade.
PÖSS tillbaka!

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bitterfittan i väst

14 juni 2010 07:57

Jag låter nästan som en relationsexpert i en spalt i kvällstidningarna. Kanske ska byta karriär????
Känner mig tvingad, kan inte motstå, att avsluta med en präktoklyschklyscha:
Ni måste dansa i takt för att lära er tango.
Puh, där satt den. Nu ska jag bara gå och vila lite efter denna plötsliga präktovisdomsattack.

 
Peppar

Peppar

14 juni 2010 10:22

HAHAHAHAHAHAHAAA!!! Jag förstår att det är utmattande att vara så vis och klok som Ni, ärade Bitterfitta!!

http://doggystylee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards