Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Peppar - 23 juni 2010 18:40

(x)


Det som inte dödar, det härdar.

Jag är jäkligt härdad!


Tänker dra min livshistoria i korthet. Sammanfatta de viktigaste grejerna helt enkelt.   


Pappa drog från Danmark till Sverige för att jobba. Här träffade han min mamma, som var tio år yngre. Pappa var trettio år och kände sin biologiska klocka ticka  - så han lurade i mamma att han var steril.   

Ungefär två år efter att jag föddes, separerade de. Mamma träffade ganska snart en ny man, den hon senare gifte sig med och som är pappa till mina syskon.


Min styvpappa är jättetrevlig och jag såg honom alltid som min riktiga pappa - också. Jag hade två riktiga pappor helt enkelt. Tyvärr började han dricka.

När jag var i tioårsåldern kunde de inte dölja sina bråk längre, där det även ingick slagsmål ibland, och båda berättade alldeles för mycket för mig.  Plötsligt var jag på ett sätt också vuxen. Det var inte särskilt trevligt.


Åren gick. I tonåren var deras äktenskap verkligen ren dynga. Min styvpappa hade en väldigt tjusig jobb med massa status, mycket resor, en hel del representation. Ingen kunde ana hur han var hemma. Man hittade flaskor lite överallt och hans humör var minst sagt oberäkneligt. De bråkade något så enormt. Till exempel drog min styvpappa en gång mamma över gruset på gården, i håret.


Mamma började också dricka; vin, för att kunna somna lättare. Det eskalerade också förstås.

När jag var i mitten av tonåren skiljdes de äntligen! Men vi snackar riktigt vidrig skilsmässa med hot, våld och diverse andra otrevligheter. Det var extremt jobbigt!


Vi hade haft väldigt mycket pengar ett tag, på grund av min styvpappas jobb. Ett tag var vi till och med miljonärer. När de skilde sig, hamnade mamma på botten av samhället. Hon hade ju varit hemma med oss barn och hade exakt INGENTING. Varken pengar eller status eller en snygg CV.


Hon köpte ett ganska nergånget hus och fick leva på socialen,med all den förnedring det innebär. Vi brukade hämta överbliven mat från restauranger i stan, slängd mat, som vi gav till våra två grisar. I efterhand har jag fått veta att även vi barn fick av den maten. Den som var minst förstörd. Så illa var det, och mamma drack mer och mer i smyg.


Det hjälpte förstås inte att hennes exmake, min styvpappa, gjorde allt han kunde för att jävlas. Nu hade hans karriär börjat dala och han drack ordentligt. Hans lägenhet var vidrig, som en riktig knarkarkvart. Gammal möglig mat överallt, skitigt, äckligt, inrökt och alltid mörkt, alltid fördragna mörka gardiner.


Mamma blev våldtagen. Inte bara en gång, utan en hel natt, av en man som trängde sig in i hennes hus. Våldtagen i sin egen säng, gång på gång. Det var den tredje våldtäkten hon utsattes för under sitt liv.


Efter det var hon helt knäckt. Drack rejält. Till sist tog hon sitt liv.



Av Peppar - 23 juni 2010 12:39

...blev inte någon tjusig restaurang, tack och lov.

Det blev supergod mat på en mysig pub.

Men redan innan huvudrätten, hade vi börjat bråka. Suck.

Gissa-vilket-ämne kom upp...

Varje gång kyparen kom, log vi stelt och sammanbitet. Sedan var det igång igen.


Efter ett tag kom min syster och hennes fästman. Det skulle ha varit jättetrevligt, om jag inte suttit och kokat inombords och helst av allt ville dra hem.


Vi gick vidare till en annan pub, och då uppstod ännu ett problem:

Där satt en bekant till mig, en som jag verkligen gillar. Men, jag kunde bara hälsa lite diskret, och det räckte för att bli utfrågad av min man om vem det där var och hur jag kände honom.... Han vet ju vilka jag känner i övrigt, ganska väl.


Denna bekanta lärde jag känna under den period jag var otrogen.

Under den tiden hade jag och den kille jag var otrogen med, lite lösa planer på en trekant. Då kom den här bekantas namn upp, men killen kom sedan på att det skulle kännas konstigt, eftersom de är kollegor på samma arbetsplats.

Men i alla fall så skrev han ett mail till mig, där han nämner trekanten och namnet på personen. Det mailet hittade min man efter att allt hade avslöjats.


Jag är gift med en rätt smart man, så han hade fattat på en gång när han hörde namnet. Men som tur var lyckades jag undvika att nämna det igår......


Vi satt där och pratade, jag satt bredvid min syster. Plötsligt vill hon visa mig bilder på sin Iphone, på ankungar... men det hon visade var "nu är XXX där också".

Alltså killen jag var otrogen med hade kommit och satt sig hos den bekante.

Ojojojoj! OM min man hade upptäckt det hade det blivit katastrof! Han skulle nämligen ha känt igen honom mer än väl....


Jag får nog stanna här i Stepford och på sin höjd gå till den lokala pizzerian som har rättigheter, när jag vill gå ut. Dit får jag gå med min man, inte någon skön och rolig kompis.......... 


Nä, jag måste härifrååååååååååååååååån!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards