Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Gårdagskvällen...

Av Peppar - 23 juni 2010 12:39

...blev inte någon tjusig restaurang, tack och lov.

Det blev supergod mat på en mysig pub.

Men redan innan huvudrätten, hade vi börjat bråka. Suck.

Gissa-vilket-ämne kom upp...

Varje gång kyparen kom, log vi stelt och sammanbitet. Sedan var det igång igen.


Efter ett tag kom min syster och hennes fästman. Det skulle ha varit jättetrevligt, om jag inte suttit och kokat inombords och helst av allt ville dra hem.


Vi gick vidare till en annan pub, och då uppstod ännu ett problem:

Där satt en bekant till mig, en som jag verkligen gillar. Men, jag kunde bara hälsa lite diskret, och det räckte för att bli utfrågad av min man om vem det där var och hur jag kände honom.... Han vet ju vilka jag känner i övrigt, ganska väl.


Denna bekanta lärde jag känna under den period jag var otrogen.

Under den tiden hade jag och den kille jag var otrogen med, lite lösa planer på en trekant. Då kom den här bekantas namn upp, men killen kom sedan på att det skulle kännas konstigt, eftersom de är kollegor på samma arbetsplats.

Men i alla fall så skrev han ett mail till mig, där han nämner trekanten och namnet på personen. Det mailet hittade min man efter att allt hade avslöjats.


Jag är gift med en rätt smart man, så han hade fattat på en gång när han hörde namnet. Men som tur var lyckades jag undvika att nämna det igår......


Vi satt där och pratade, jag satt bredvid min syster. Plötsligt vill hon visa mig bilder på sin Iphone, på ankungar... men det hon visade var "nu är XXX där också".

Alltså killen jag var otrogen med hade kommit och satt sig hos den bekante.

Ojojojoj! OM min man hade upptäckt det hade det blivit katastrof! Han skulle nämligen ha känt igen honom mer än väl....


Jag får nog stanna här i Stepford och på sin höjd gå till den lokala pizzerian som har rättigheter, när jag vill gå ut. Dit får jag gå med min man, inte någon skön och rolig kompis.......... 


Nä, jag måste härifrååååååååååååååååån!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


!!

 
 
Issie

Issie

23 juni 2010 13:34

Jag läser din blogg varje dag, kan gå igenom inlägg för inlägg flera ggr.
Jag gillar det du skriver, rakt, ärligt öppet och direkt från hjärtat utan omsvep.
Ville bara säga att du får även mig att tänka till en extra gång.
Lycka till

http://thesecretlife.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

23 juni 2010 14:15

Ojojojoj, ha-ha-ha-ha, krasch-bang, he-he. (Sorry, mest onomatopoetiska uttryck i dagens kommentar, ofrånkomligt.) Ha-ha...

 
Peppar

Peppar

23 juni 2010 14:46

Woaw, tack så mycket Issie!!! *glad*
Börje, män ska inte vara poetiska. Män är bara till för att sättas på och i övrigt ska de hålla käft. ;-))))

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

23 juni 2010 16:15

Men du Peppar, att vara onomatopoetisk är väl just det, lite guturala läten bara, he-he. I övrigt har jag kontaktat mansjouren för en anmälan, då ni går till skändiga ytterligheter vad det gäller vårt existensberättigande.

 
Peppar

Peppar

23 juni 2010 18:39

ameh, jag sa ju det. män ska inte vara poetiska. å det var du ju inte heller. :-)))
Det där andra ignorerar jag. *trallar glatt och käckt*

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan i väst

Bitterfittan i väst

23 juni 2010 21:41

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Jag får ångest bara av att läsa din text. Nu pratar vi den vuxna kvinnan som smygröker för sin familj. Att vara otrogen är lika sannolikt för mig som att jag skulle testa på ett fallskärmshopp = inge sannolikhet öht. Inte av präktighet utan av ren feghet och rädsla. åååååååååångest. Kram

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

23 juni 2010 23:30

Bli singel och prova den där trekanten, om du inte provat förr kan jag berätta att det är hur trevligt som helst =)
Man kan aldrig få för mkt män, jag är för månggifte för kvinnor men det går hittills ganska så trögt med den idéen

http://157.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

24 juni 2010 11:27

Trekanter is the shit - ännu hellre fyrkanter!
Been there done that.... och lite till. ;-))

http://http:/doggystylee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards