Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Peppar - 13 juni 2010 15:41

(x)


Fortsätter på ämnet "datingsajter". Jag är ju ett stort fan, trots de puckon som också finns där. Men: Till skillnad från när man är ute på krogen, slipper man en massa onödigt tjafs!


När/om man träffar någon intressant person ute på krogen, måste man gå igenom en hel del innan man vet om man faktiskt passar någorlunda ihop. För det första är den personen säkerligen inte helt nykter, för det andra måste man inleda någon slags längre förhållande, för att få veta lika mycket som man får veta utan att anstränga sig nämnvärt på en datingsajt.Träffas massor av gånger, tills man känner personen ordentligt. För att så upptäcka att nä, det här var inte min grej.

På nätet går du igenom den processen rätt snabbt, utan att behöva allt annat irl-krångel...


Den mängd ointressanta och/eller fullständigt ointelligenta och irriterande personer det finns på datingsajter, finns också i verkligheten, på arbetsplatserna, på krogen. Men framför datorn slipper du dem på ett mycket enklare sätt; klicka bort puckona bara.    


Med tanke på hur många sådana som finns är risken rätt stor att du drar hem någon, som du absolut aldrig skulle ha velat ha med dig hem när du fått hans "tjena vill du knulla"-meddelande på Spraydate. Men eftersom du träffade honom irl, tar det längre tid att upptäcka hans idiotsida.


Via en datingsajt finns tid att lära känna. Via text. Det är oerhört effektivt! Datingsajten är ett utmärkt såll, som inte kan fås på något annat sätt.


Heja nätdejtingen!


Av Peppar - 13 juni 2010 09:04

Morgon i Stepford. Snart dags att dra på 50-talshemmafruoutfiten och le bländande vita leenden mot omvärlden samtidigt som jag gör golven skinande rena med Ajax universal.







Fy faaaan vad skönt att blogga anonymt! Jag har nämligen en till blogg, som har rätt många besökare. Det är kul! Men mindre kul att hela tiden behöva tänka sig för, och inte kunna skriva om vad som helst, eftersom sambons fiiinaaa tjusiga kollegor läser den, grannarna tittar in där ibland och så vidare. Inte för att jag bryr mig - men det gör ju min sambo.


På tal om fina tjusiga kollegor, slapp jag undan dem igår. En av dem fyllde 40 år, dessutom fyllde dennes fru också 40 år. Vi snackar jättefest i tjusiga huset. Snobbarnas sammankomst. Fiiiiiiint värre. *kräks*

Som tur är, kunde vi inte hitta en barnvakt. Hahahaa det är bra att ha barn ibland!







Nä, jag tycker inte sånt är kul. Jag föredrar att sitta på en sliten inrökt pub med några skönt avslappnade människor, typ Kungen och BB (Alltså inte Carl-Gustaf och inte kliniken). Kunna snacka om vad som helst inklusive sperma, utan att någon fin jävel sätter i halsen.


Jodå, så att.... dags att sätta fart på dagen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards