Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Peppar - 17 juni 2010 23:38

(x)



Såg den här bilden och tänkte; herregud, det där måste jag skriva något om!

Men nu har jag helt tappat orden, känns det som.







Det är ju tragiskt!

Vart är världens utseendefixering på väg? Tänk om det är det här som blir normen om några år?

Suck. Jag önskar och brinner för att alla människor ska tycka om sig själva precis som de är.

Sådana här bilder gör mig mållös och får mig nästan att tappa hoppet.


Visst, det är en extrem bild. Men alltför många tjejer idag ser NÄSTAN ut så där. Nästan. Alldeles för stora silikontuttar. Alldeles för stora silikonläppar. Alldeles för hårt sminkade, för solariebrända, för vitblonderade.


Ja, ibland ger jag nästan upp hoppet.

Av Peppar - 17 juni 2010 11:12

Bajs också, jag råkade skriva ännu ett argt och rätt provocerande inlägg på min offentliga blogg. Jag skulle ju sluta med det!

Jag skulle ju bara skriva snälla och trevliga inlägg. Som inte retar upp någon enda, men framför allt inte får någon av sambons fina kollegor eller någon av våra präktoperfekta grannar eller några av mina barns kompisars föräldrar att sätta i halsen och tycka att vi i vår familj är konstiga.

Jaja, det blev en lång mening, men det skiter jag i. Jag är ju anonym, ingen kan blänga på mig irl, hahahahahahaa!!! *ser psyko ut*  :-)))



Det är någon jättekonstig människa som tipsar om sin blogg i rampljuset väldigt ofta.

Men vad skriver jag, jag menar ju förstås en massa konstiga människor!!

Fast just nu syftar jag på en speciellt konstig person; någon som tjatar om medium, ärkeänglar och skriver om självklara saker som om det är något alldeles nytt, som ett medium vid namn Johlie har uppenbarat som nya sanningar.  Suck.

Det är sådana blockpsykon som förstör så mycket för vanliga människor som tror på något. 

Så snälla Birgitta, lägg in dig istället. Det finns hjälp, det finns medicier som fungerar.




 

Av Peppar - 17 juni 2010 09:04

Fniss!



 

Jag har förmodligen taskig humor, men jag älskar den här! Skrattar så jag kissar på mig varenda gång jag ser den.


Inser att det finns en risk att jag får arga fanatiska feminister på mig nu.

Bäst jag går och gömmer mig bakom soffan! Fast det lär ju höras var jag är.   



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards