Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Jättebrösten från helvetet

Av Peppar - 17 juni 2010 23:38

(x)



Såg den här bilden och tänkte; herregud, det där måste jag skriva något om!

Men nu har jag helt tappat orden, känns det som.







Det är ju tragiskt!

Vart är världens utseendefixering på väg? Tänk om det är det här som blir normen om några år?

Suck. Jag önskar och brinner för att alla människor ska tycka om sig själva precis som de är.

Sådana här bilder gör mig mållös och får mig nästan att tappa hoppet.


Visst, det är en extrem bild. Men alltför många tjejer idag ser NÄSTAN ut så där. Nästan. Alldeles för stora silikontuttar. Alldeles för stora silikonläppar. Alldeles för hårt sminkade, för solariebrända, för vitblonderade.


Ja, ibland ger jag nästan upp hoppet.

 
 
Havanna

Havanna

18 juni 2010 00:13

Min kubanske make undrar varför kvinnor vill ha jättestora silikonbröst men ingen rumpa. Jag förklarade att ingen i vår del av världen vill ha en stor rumpa. Han är helt oförstående inför detta. Om man inte har någon rumpa är man inte en riktig kvinna, anser han. På gymet såg han en dag en kvinna som tränade bredvid honom och sa till mig förhoppningsfullt att hon nog försökte bygga upp rumpan. Jag förtydligade att hon nog snarare ville bli av med rumpan. Varför då? Säga vad man vill om Kuba men silikonbröst står inte att finna och alla kvinnor svänger glatt på höfter och rumpa utan att skämmas det minsta. Det förstår väl vem som helst att man inte kan dansa salsa utan rumpa.

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
Terese

Terese

18 juni 2010 01:18

Följer dina bloggar med stort intresse och jag hoppas det ordnar sig för dig...att erat förhållande känns dödsdömt det vet du ju redan men visst är det så att allt inte är lika enkelt när det finns barn med i bilden...för ett år sedan gick jag ifrån mina barns far det fanns ingen otrohet med i bilden om man inte kan likna flaskan till otrohet förstås...i många år höll jag ihop bara för att vi hade barn men själv dog jag inombords och när jag av en slump träffade en annan man så gjorde jag slag i saken och bröt upp för nu hade jag tankar på att vara otrogen...att du skulle fixa situationen som ensamstående råder det inget tvivel på för du har styrkan och en suverän syn på livet med all dess innehåll...du är en härlig människa som jag skulle kunna umgås med i verkliga livet då jag i övrigt inte omger mig med "vänninor"...du besitter massa av girlpower så vad är det som hindrar dig egentligen att bryta upp för att kunna bygga upp en ny tillvaro?...jag vet att många anser mig som hård i min omgivning men även om man inte får den uppfattningen när man läser min blogg så har jag liksom du varit med om massor av skit...rest mig om och om igen...blivit misshandlad och fick fly för att gömma mig i år men han hittade mig några gånger och sista gången blev jag så misshandlad att döden var väldigt nära...vad jag vill säga är att gör det du vill innerst inne för dagarna i livet bara går...bestäm dig och utgå från det...ni har för mycket skit mellan er och det kommer alltid finnas där jag vet att det inte är enkelt men vill bara ge dig en liten vink iallafall...du är värd att må bra...jag känner verkligen för dig med stor risk för att låta mesig(men det har jag börjat blivit sista året...kärringen håller på att mjukna upp nu efter 40år)innan jag bröt upp hade jag en hemlig blogg där jag skrev precis som du det var som en början på skilsmässan på nåt vis...kanske är det så även för dig!
Kramen!










http://teresepettersson.blogspot.com

 
Martina

Martina

18 juni 2010 08:55

Det är inte bara kubaner, så fort man visar sig i Malmö stad springer de efter en, alla av utländsk härkomst
Det måste vara en VIT grejj detta med att vilja få rumpan att försvinna *spekulerar vilt*

http://157.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

18 juni 2010 10:54

Ja fy fan vad jag är trött på vitblonderade bimbos med silikon i både bröst och läppar. Alla ser ut som kopior av varandra med samma makeup dessutom. Men det som retar upp mig ännu mer är deras mammor som glatt ställer upp och betalar! Tjejerna ska banne mig inte göra några ingrepp överhuvudtaget, förrän dom lärt sig tänka själva, och dessutom är kapabla att betala eländet själva! Jag är inte emot skönhetsingrepp på något sätt, om man verkligen har något som skapar problem, eller vill snygga till något, men när unga tjejer som inte vuxit klart ännu får det i present av sina föräldrar då är måttet rågat!!! Själv tog jag en Restylane mellan ögonbrynen för tio år sedan, kanonbra! Som bonus blev jag av med huvudvärken i pannan. Berättade det för läkaren, som tyckte det var jätteintressant, och nu behandlar just huvudvärk och migrän, men med botox. Det visade sig att hon själv led av migrän, och efter mitt besök testade behandlingen på sig själv, ja så kan det gå.... Har även sprutat bort lite blodkärl på benen. Sådana små ingrepp är försvarbara anser jag, eller fixa utstående öron eller liknande. Bra blogg!!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan i väst

Bitterfittan i väst

18 juni 2010 22:28

Wow! Sicken babe!!!! Hon har både det ena och det andra. T ex rygg- och axelproblem och fömodad låg IQ..
Intressant att det finns läkare som utför dessa ingrepp med bibehållen legitimation..
Det är så himla skönt med sunda skönhetsideal. GRRRRRR!

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

18 juni 2010 23:00

Susanna, jag är jättesugen på restylane mitt emellan ögonbrynen, för där har jag en sjukt djup rynka som verkligen syns!!! Vad kostar det? Dessutom har jag ärvt allt på mig själv från min farmor, inklusive åderbråck som bara blir fler och fler och synligare och synligare på mina annars så sexiga ben.. :-p så det är jag också nyfiken på!
Och tack!
Martina och Havana, jag fattar inte heller varför tjejer vill bli av med rumpan. Det är ju sjukt!! Hade hoppats att J-Lo-effekten skulle ha haft större resultat här i Sverige vid det här laget... men tydligen har det stannat upp. I USA har den däremot gett resultat.

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

19 juni 2010 22:55

När jag tog min restylane för tio år sedan kostade den 2500 kr. Tror inte det är dyrare nu. Jag hade sparat länge innan eftersom jag inte är höginkomstagare. Gå in på hemsidor och kolla. jag var på Gamla stans plastik och kirurgklinik, men den läkaren har egen klinik nu, Stureplans plastik. Namn, Pyra Haglund, hon är känd för att göra snygga jobb. Hon berättade för mig att det var onödigt dyrt med botox, som hudläkaren ville ge mig för 7000!! Hon berättade för mig, att restylane duger, din rynka kommer ändå att skrumpna av den, och tänk det gjorde den! Lycka till!

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards