Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Otrohet del 2

Av Peppar - 14 juni 2010 18:17

(x)


Jag kände mig oerhört ensam under mina graviditeter. Min sambo fanns där fysiskt, men inte på så många andra sätt. Jag "saknade" honom extra mycket, längtade extra mycket efter beröring och sex när jag var gravid. Dessutom hör jag till dem som inte tappar sexlusten när det växer barn i magen. Tvärtom ökar den ännu mer.

Min sambo däremot, hör till dem som har svårt för att ha sex med gravida. Så det var inte heller en bra kombination. Jag hade full förståelse för hur han kände, däremot inte för att han aldrig på eget initiativ rörde vid mig ens på ett icke-sexuellt sätt. Det var jag tvungen att be om, för att få, för det mesta.


Så upptäckte jag att han porrsurfade. Massor. Egentligen har jag absolut inget emot porr, tvärtom faktiskt (förutom den självklara aspekten att de som gör porr, gör det frivilligt. Det jätteämnet får hamna i ett annat inlägg). Jag har själv jobbat som modell för erotiska bilder, har även varit en av tjejerna på TV21. Jag tittar själv gärna, även om det är svårt att hitta bra erotik, ännu hellre tittar jag tillsammans. Men - jag har mycket emot att bli ersatt! När han påstått sig inte ha någon som helst lust. Det kändes som ett slag i ansiktet.


Jag bad honom förstås att försöka få utlopp för sin lust hos mig, först och främst. Han lovade att göra det, att sluta porrsurfa tills dess vårt sexliv fungerade igen.

Men det tog inte jättelång tid, knappt ett år, förrän jag återigen upptäckte att hans dator var fullsmockad med porr. Trots hans löfte.


Jag blev verligen ledsen! Sårad! Kände mig sviken! För under denna tid hade vårt eget sexliv inte alls återhämtat sig, inte på något sätt. Några snabbisar då och då, helt känslolöst.


Nästa gång jag råkade hitta grejer på hans dator (skulle leta efter avsnitt av Grey´s anatomy som han laddat ner åt mig) var det inte porr. Det var sparade msn-konversationer med två andra tjejer. Då visade det sig att han sedan ett tag haft en sida på Spraydate, sagt sig vara singel och haft kontakt med dessa två. Enbart i skrift, genom mail och msn. Inte träffat dem.


Men det är verligen otrohet i mina ögon!

Som han, efter en rejäl kris, naturligtvis aldrig skulle göra om. Han sade sig ha mått så dåligt, behövt bekräftelse. Jag förstår att han mådde dåligt och behövde bekräftelse, för vi hade det väldigt tufft, jag var deprimerad och inte alls någon trevlig livspartner under lång tid. Både på grund av täta graviditeter, men också för att jag inte lyckades nå fram till honom, så det blev en ond cirkel. Men jag förstår inte att han vände sig till andra på det sättet. Där var det nära att vi gick isär, men självklart var han otroligt ångerfull och lovade att aldrig göra om det.


Under den krisen, då jag drog hemifrån samma kväll jag hittat bevisen på datorn och sedan var borta en vecka, då gick det sönder något inuti mig. Faktiskt minns jag det som en direkt fysisk känsla av att något kraschade. Det blev droppen som fick bägaren att rinna över efter ett antal år av att känna mig allt annat än prioriterad av min sambo.


"Nej nu jävlar! Nu skaffar jag också en sida på en datingsajt, jag ska fan också få bekräftelse!" För efter dessa år var mitt självförtroende och min självkänsla som kvinna helt nere på botten. Herregud, jag kunde inte ens få min sambo och pappan till mina barn intresserad och tänd på mig!


Så jag gjorde det. Sedan körde karusellen igång. Snabbt.

 
 
Ingen bild

Börje Salming (Mats)

14 juni 2010 22:33

Ojojoj, verkligen kolvarmt. Bra, ut med det bara. Jag hajar.

 
riesling

riesling

14 juni 2010 23:04

*suck*
Jag känner på vissa sätt igen mig så jäkla väl i det du skriver! Det gör ont i mig när jag läser det, både för att jag kommer ihåg mina egna upplevelser men även för att du har gått igenom det du har. Det är varken uppbyggligt eller framåtsträvande beteende du beskriver. Ändå är det ibland så otroligt ofrånkomligt ...
Åh, jag tänker på dig!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

14 juni 2010 23:06

Glömde skriva att jag känner igen mig i sexlusten under graviditeterna också - jag lämnade snigelspår efter mig medan jag gravid ... ;-)

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sanne

15 juni 2010 06:53

Vilken idiot du är som jämställer detta med otrohet. Herre gud, låt snubben kolla på porr, det har INGET med dig att göra. Det handlar bara om fantasier och visuell stimulans vid onani.

Det är helt orimligt att försöka förbjuda något sådant. Nästan ALLA människor kollar på porr, och det har inget att göra med att partnern inte är tillräcklig, väx upp.

 
Erika

Erika

15 juni 2010 15:06

Hej igen och tack för din kommentar.

Blir mer förbannad för vart ord jag läser gällande otrohetsdelen. Det är rätt sjukt hur alla karlar beter sig exakt likadant trots att de inte har någon som helst koppling emellan sig. Det måste vara ett inprogrammerat primitivt beteende.
Jag väntar spänt på nästa del.

Sanne, du måste seriöst försöka se situationen ur ett annat perspektiv än ditt eget. Förvisso stämmer det att alla säkert tittar på porr och att det i de flesta fall är helt harmlöst, men det är uppenbart bevisat att vissa män/kvinnor helt tappar intresset för sin partner och vänder sig till mer lättillgängligt material. Och det börjar allt som oftast med porr, som precis som du säger är totalt ofarligt, men slutar också för det mesta jävligt illa.
Om du inte har nånting emot att din partner porrsurfar, chattar med andra där han/hon klart utger sig för att vara singel och sökande och kanske till och med går så långt att han/hon träffar nån av dessa chattpolare - så får det stå för dig. Du tycker och tänker precis det du vill, naturligtivs.
Men just i det här fallet handlade det ju enbart inte om porr, utan om att karln i fråga tog det ett steg längre och i min värld (och uppenbarligen i Peppars värld) så går det inte hem.
Att personligen angripa någon för dess egen uppfattning av en inträffad händelse är mer omoget än nånsin. Så, till dig säger jag detsamma, väx upp! Om du inte förstår att man kan ta illa upp när sådant här inträffar så ligger du nog kvar på högstadienivå, vilket enbart är sorgligt.

http://tiotusentankar.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

15 juni 2010 15:16

Snigelspår!!! ASG!!! :-)))
I övrigt, tack för kommentarerna, men återigen - jag är inte själv så jäkla oskyldig vilket snart kommer fram. Det är därför jag skriver om det här, eftersom det är så grymt komplicerat och helt galet och jag aldrig hade trott att jag någonsin skulle varken råka ut för det eller själv bete mig på det sättet.
"Sanne" är visst analfabet, eftersom hon missat den del i texten där jag klart och tydligt säger att jag inte har något emot porrsurfande i övrigt. Dessutom är hon fegt anonym, det framkallar bara förakt i mina ögon, inget annat.

http://doggystylee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards