Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Otrohet del 4

Av Peppar - 15 juni 2010 22:00

(x)


Man kan ju säga att jag hade alla ess på handen, eftersom min sambo inte visste något om min otrohet.

Med dessa kort tänkte jag se till att skilsmässan blev så bra som möjligt, att vi skiljdes som goda vänner, det skulle få ta tid och det skulle bli så lätt som möjligt för barnen.


Fast det blev inte så.

Jag blev avslöjad. Brutalt. Precis så brutalt som jag själv avslöjat min sambo tidigare. Av en slump.


Och där bröt ju rena helvetet löst! Så klart. Jag förtjänade inget mindre än ett helvete.

Vi är ju olika, han och jag. Även när det gäller synen på otrohet. Han tycker inte, trots alla försök jag gjort att få honom att förstå mig, att det han gjorde var "riktig" otrohet.

Han förstår absolut att han sårat mig, men jag vet att han inte tycker att det var riktigt så illa som otrohet. Däremot tycker han förstås att jag var otrogen, eftersom jag ju inte satte någon gräns någonstans, utan faktiskt hade sex med andra.


I varje fall. Helvetet.

Plötsligt var det han som inte bara hade alla ess, utan alla kort överhuvudtaget. Plötsligt var det han som var arg på mig, hatade mig. Plötsligt var inget som jag hade tänkt mig alls.


Så här ville jag inte att det skulle sluta.


Vi pratade och pratade och pratade. Och grät. Och var både arga på varandra och på oss själva. 

Han är en riktigt bra människa, det har jag skrivit redan, men jag skriver det igen.

Han vill inte ge upp än.

Han vill, trots att han förstås till att börja med hatade mig, försöka reparera alla skador vi tillfogat varandra.


Han behandlar mig inte illa på något sätt, trots att många andra i hans situation säkert skulle göra det, verbalt. Vara argare.Vägra ställa upp på olika sätt.

Men jag är sambo med en man som har ett stort hjärta.


Självklart blev mitt liv rätt begränsat efter detta. Jag respekterar att han inte känner sig särskilt trygg med att jag går ut på krogen utan honom, så jag låter bli. Till exempel. Han får ha full inblick i min facebook och min vanliga blogg, min mail och så vidare. Inte för att han krävt det själv, det är jag som erbjudit det.


När han nu är så storsint, eller vad man ska kalla det, vill ju inte jag vara sämre. Han är envis, vill inte ge upp. Det är oftast en bra egenskap.

Själv vet jag sällan varken ut eller in. Det jag faktiskt vet, är att jag inte älskar honom som man, alltså partner, längre. Men jag vet också att en så otroligt bra människa är svår att hitta fler av. Så.. å ena sidan. Men å andra sidan.


Hur gör vi då, för att leva tillsammans i nuläget?

Tja, vi är snälla mot varandra och hjälps åt med praktiska saker. Vi visar ömhet, med kramar när den andre går, kommer hem igen. I övrigt lever vi nästan helt separata liv; han pysslar med sitt på kvällen, jag med mitt. Som småbarnsföräldrar är vi ju rätt trötta också, även det är ett hinder för att kommunicera.

Ja, livet bara fortsätter av sig självt, kan man säga. I väntan på ännu fler omvälvande händelser?








 
 
riesling

riesling

15 juni 2010 23:28

Jag blir så ledsen!
Så ledsen för din skull. För din sambos skull. För min egen skull och alla sår som fortfarande finns i mig.
Det där var ingen rolig berättelse.
Jag hoppas att verkligen, VERKLIGEN att ni kan och kommer att lösa det på något sätt!!
Du skriver att du inte älskar honom som partner längre. Jag vet att man kan känna det klart och tydligt. Frågan är om du kan komma tillbaka till de gamla känslorna? Att hitta tillbaka till det som du föll för och älskade en gång tidigare? Om din sambo fortsätter att försöka reparera, kommer du att kunna göra likadant då? Vill du det ...?
Jag upptäckte ju en jul för 4,5 år sedan att min sambo hade haft en annan i sex månader. Det var inget festligt. Han skämdes och trivdes inte alls i situationen men fortsatte med henne bakom min rygg i alla fall in på det nya året.
Efter som

http://riesling.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

15 juni 2010 23:42

(... och här kommer resten eftersom jag tryckte fel ...)
Han flyttade från mig och in till henne.
Efter sommaren kom han tillbaka till mig och sa under en veckas tid precis ALLA rätt saker, så då fick han flytta in igen. Han hade tänkt noga och visste precis vad han ville nu och det var hans fel och han var sååå ledsen och bla bla bla ...
Efter ytterligare tre veckor berättade han att han hade tänkt fel och ångrade sig och åkte hem till henne igen. Då följde en höst med bara svordomar, alla fula ord som finns och några nya samt beskyllningar.
Allt var ju mitt fel!
Jag var en jävla fitta!
Och han skulle ta vårdnaden av barnen från mig! etc.
Det har varit en lång resa att hämta sig från det som hände men numera mår jag bra. Det är dock fortfarande problematiskt att möta honom i verkligheten vilket är ofrånkomligt emellanåt eftersom vi har barn ihop.
Vet inte riktigt varför jag kräktes ut detta, det kan ju knappast trösta dig. Men jag tror jag vill säga att jag förstår! Jag vet inte vad du går igenom, men jag kan förstå till viss del hur det känns. Jag vet hur det är när förtoendet är borta. Finito. DET är den riktigt tuffa biten ...
Ja, jösses. Misstänker att jag återkommer till dig om detta. Det finns mycket att säga i ärendet. Jag tänker på dig, du är inte ensam (klysch, klysch ...)

Det viktiga är hur DU känner där längst inne i dig själv ...

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

16 juni 2010 01:30

Jag tycker du är ovanligt... kanske inte modig, men jävligt stark som berättar det här så pass öppet. Just mycket eftersom du också berättar att din sambo har full insyn till var du gör på nätet. Min karl skulle inte acceptera att jag skrev ner en microdel av allt som inträffat mellan oss de senaste åren. Mycket för att han skäms, men även för att han anser att
-det har inte folk att göra med.

Det är så svårt att förklara att man behöver bli av med sånt här bagage. Och har man då inte råd att betala dyra pengar för att sitta hos nån förslappad terapeut så är ju enligt mig bloggen en jävligt skön exhaleringspunkt.

4 otrohets historier har jag hunnit gå igenom det senaste året. 4 historier som nu påverkat mig till den grad att jag inte längre vet om jag ens vill fortsätta med mitt liv som det ser ut nu. Jag ville aldrig ha barn, har sagt sen jag var liten att jag aldrig någonsin skulle ha ungar. Och sen när karln då äntligen lyckas tjata åt sig en, så försvinner han iväg med 4 olika fruntimmer på kort tid.
Det är tacken. Så mycket var det värt. Ingenting med andra ord.

Men vi fortsätter ändå, och livet rullar på för att det helt enkelt måste göra det. Det är bekvämt att fortsätta med tryggheten, att veta att ekonomin ligger stabilt, att veta och känna av varenda millimeter av kroppen som ligger brevid en om natten.
Men ändå frågar jag mig själv dagligen om det inte är totalt meningslöst? Ingenting kommer nånsin att bli som det varit förut ändå, så varför försöka? Vad ska det resultera i?

Man kan fortsätta vara snäll. Fortsätta att äta sin frukost tillsammans och dela på den sista mjölken till kaffet. Fortsätta tassa som katten kring het gröt. Men vill man det?

Du skriver bra och jag fortsätter läsa. Tack för att jag får lasta av mig. Ärligt så spelar det ingen större roll om du läser eller ej, bara att få skriva ner orden och veta att de når en annan människa underlättar så fruktansvärt mycket.

Fortsätt, jag vill ha mer.

http://tiotusentankar.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

16 juni 2010 08:27

Riesling, jag kommenterade dina kommentarer - men hade visst gjort det som helt oanonym, med mitt andra, offentliga bloggplatsnick och bild... så jag var tvungen att ta bort dem... hann du läsa? annars skriver jag dem igen! :-)

Erika - satan i gatan vad du beskriver "det snälla tillståndet" bra!
tack för att du berättar!
Så här är det, det här är min helt hemliga blogg, som INGEN jag känner irl läser (iaf inte någon som inte borde). Inte heller min sambo vet om den. Och om han skulle veta, tja, han tycker precis som din karl, att man inte ska hänga ut sig. Men eftersom ingen vi känner, eller han känner, irl läser som sagt, så... :-)

PRECIS som du skriver, så är ju en blogg det perfekta stället att bearbeta skit på. Det är inte alls samma sak att bara skriva av sig i nåt trist worddokument som man sedan slänger.

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

17 juni 2010 16:49

Peppar: Jag hann inte läsa men det kan komma en annan gång. Missade helt att du "outade" dig så det var bra att du tog bort det. Jag är säker på att vi håller med varandra, typ ;-)

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards