Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Min man är ett helgon...

Av Peppar - 21 juni 2010 22:42

Jag har bråkat hela helgen med min man. Allt han gör irriterar mig, samtidigt som jag sörjer en nära familjemedlem som just gått bort, hastigt och oväntat. Begravningen var i fredags och hela helgen har jag spenderat i dennes hem, tillsammans med några andra nära släktingar. Bouppteckning, städning med mera. Känslokaos!


Min man har verkligen ställt upp under de här svåra veckorna! Ändå går han mig på nerverna något så vansinnigt. Så fort han suckar blir jag förbannad. Ja, jag låter helt enkelt allt och ingenting gå ut över honom. Inte särskilt schysst! Jag har betett mig riktigt vidrigt!


Som vanligt förstår han. Han förstår att det mesta kommer från ett annat håll än hans, och två minuter efter att jag kallat honom "din jävla idiot" smeker han mig på ryggen och säger att han förstår att jag har det jobbigt.


Alltså!!!  Jag ser visserligen ingen gloria, men den lär finnas där ändå. Det är denna sida hos honom som är med till att göra det så svårt för mig att bestämma mig till 100%. Jag får dåligt samvete över att jag vill kasta bort en person som andra säkert skulle ge ett ben för att få!


Det skulle vara sååå mycket enklare om han kunde vara en vanlig jäkla puckoman som skiter i barnen och beter sig allmänt illa....

Vadå? Jag, otacksam? Näääää!!!   


Men seriöst, jag vet. Jag ÄR jäkligt otacksam! Tyvärr kan inte tacksamhet föda kärlek....

 
 
Bitterfittan i väst

Bitterfittan i väst

22 juni 2010 06:44

Jag menar inte att på något sätt förringa din man. För det är fantastiskt att ha en stöttande och förstående man vid sin sida. Men visst är det väl ändå märkligt att en man blir gorifierad för att han uppför sig som kvinnor i allmänhet?

Hoppas parterapin hjälper...
KRAM

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

22 juni 2010 11:06

Visst är det ofta så att det kvinnor ofta gör, utan cred, får män massor av cred för!
Men just i det här fallet, den här helgen, så kan jag garantera att inte ens en tjej hade varit så förstående. Jag skrev att jag varit svinig, och jag menar verkligen, verkligen riktigt jävligt elak. Om det hade varit omvänt hade jag gett honom en örfil och inte tagit skiten. :-p
Mvh
Den ilskna bitterfittan i .. eeh... ett annat vädersteck åt höger... :-)))

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

22 juni 2010 12:06

Du är faktist inte otacksam utan jag får verkligen uppfattningen att du är tacksam genom dina inlägg men det kanske du inte tänker på själv...även om han är förstående så har väl även han haft glorian på sne några gånger(också fått genom att läst dina inlägg)men som du skrev tacksamhet föder inte kärlek och i hans tacksamhet så borde det finnas en liten pyrande bomb som ger sitt uttryck i ett annat sätt annars är han onormal för han förintar också sig själv på nåt vis...kan tänka mig att du sitter med dåligt samvete över dina känslor men gör inte det för man känner vad man känner och hans storsinnthet mynnar tyvär ut i att du känner dig som en dålig människa fast du inte är det så jag blir lite förbannad på att han är så himla förstående och undrar är han det egentligen då han inte vill ta tag i problemen utan bara hänger med finns vid din sida och gör som du säger...eller var jag dum nu?
Sen beklagar jag din sorg förstår det är jobbigt när man misster nån som står än nära...och att befinna sig i hemmet och plocka med saker...usch...

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Havanna

Havanna

22 juni 2010 19:30

Tacksamhet är inte en dygd. Det kan också vara ett tungt ok att bära. Ville bara ha det sagt...

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
susanna55

susanna55

22 juni 2010 21:40

Åhh vad bra jag har det!!
Terese, var inne hos dig, men hur skickar man in kommentarer? Måste vara dum i huvudet ikväll, för jag hittar inte funktionen!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

23 juni 2010 12:54

Tack för kloka kommentarer! Fan att jag inte bara kan dra............

http://doggystylee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards