Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Förhandling pågår

Av Peppar - 29 juni 2010 20:15

Förhandlingarna är återupptagna. Det går jävligt trögt, men de är återupptagna.

I förrgår brakade det lilla helvetet lös under några timmar, efter att jag hittat grejer igen på datorn, men vi kom ingen vart egentligen. Det är som när två stycken jämnstarka drar i varsin ände av ett rep och båda vägrar ge med sig.


Jag vill separera, han vill antingen fortsätta eller skiljas.

Anledningen till att han totalvägrar separation är förstås min tidigare otrohet. Han kan inte lita på mig, än mindre om vi inte bor tillsammans. Tvärtom är han säker på att jag skulle hoppa över skaklarna direkt.

Jag kan ju säga detsamma till honom, men eftersom han aldrig träffade någon irl så blir det inte riktigt samma effekt...


Oavsett hur många gånger jag förklarar hur ointresserad jag är av ytterligare otrohet, så tar han inte in det. Fast det skulle jag nog inte heller göra, eller gör. Jag är själv ganska säker på att han kommer trilla dit igen, förr eller senare.


Det kanske bara är tur att han inte fattar hur trött jag är på män....

Jag är så jäkla trött på män så jag vill kräkas! VAD ska man ha män till??!? Ja, förutom sex alltså.   


Jag har haft över 50 män, i olika varianter; korta förhållanden, långa förhållanden, knullkompisar, one night stands.

När det gäller sex kan man inte hävda att "har man träffat en, har man träffat alla".
Men i övrigt börjar jag hålla med om det där. En del är bättre, en del är sämre, men i slutändan blir det ungefär samma soppa i alla fall.


Bitter? Ja. Besviken? Ja.

Det var ju inte så här det skulle bli. Jag och min soulmate skulle leva tillsammans och ha sjukt kul resten av livet.


 
 
privat

privat

29 juni 2010 20:57

Jag lider med dig....

http://www.frittframm.blogg.se

 
Ida

Ida

29 juni 2010 22:55

Killar är skit, ibland..

http://IdaGoddamn.bloggplatsen.se

 
Peppar

Peppar

29 juni 2010 23:22

tack, och visst är de det. Vi tjejer är också skit ibland... har man riktig otur är man skit tillsammans. :-p

http://doggystylee.bloggplatsen.se

 
privat

privat

30 juni 2010 00:09

Hahaha....ja har man riktigt otur är man skit tillsammans...den var så himla BRA...men du har ju skrivandets gåva i dig...varför kan inte jag ha sånna bra kommentarer i skallen min....

http://www.frittframm.blogg.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

30 juni 2010 06:41

Porrmissbruk är ju precis som allt annat missbruk; skamligt för den missbrukande och ångest, ilska svek och sorg för anhöriga. Men man har ju tre val: fortsätta som vanligt och förlora den man älskar, självhjälpa sig att sluta eller att våga vara ärlig, våga skämmas och söka hjälp!!! rekommenderar din man sistnämnda med tanke på hans återfall. Porr behöver inte alls vara något negativt, men när man som partner helt ersätts av en patetisk fantasibild av villiga brudar då är det fan illa. Sök hjälp mannen eller förlora det finaste du har. Valet borde inte vara särskilt svårt..

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Fakta

Fakta

2 juli 2010 15:48

Har inte hängt med i svängarna riktigt på sistone.... Tyckte jag nyss läste om vilken redig karl din man var, exakt en sån som du blir barnsligt förtjust i, och nu läser jag detta? Har snabbkollat igenom de flesta inläggen men inte hittat något av nyhetsvärde? Får väl plöja igenom dem bättre sen. Hoppas allt är lugnt annars, förutom den lilla grejen om ev. separation? Men det är ett faktafel att det är männens fel..... Detta gäller allt! Skriv till mig och berätta annars. Som du vet publicerar inte JAG känsliga saker ur min gästbok....
Pzzz aott...

http://äh

 
Peppar

Peppar

3 juli 2010 09:55

Nejnejnej försvinn inte nu igen.... äsch! *ser bara röken efter Fakta*... Jaha. Vissa bara skiter i sin bloggplikt och tar någon slags semester... utan att tänka på konsekvenserna för andra... *fnys*
Om schizofrenin som du antyder att jag lider av; nä inget nytt under solen, men jag var ju så puckad att när jag startade min första blogg ever så blev den offentlig, helt icke-privat. Där kan jag ju absolut inte skriva hela sanningen!!!! Ojojoj, du anar inte vilka som läser den... t ex medlemmar från Betel församling, några från den lokala ICA-butiken, mina grannar och föräldrar till barnens kompisar samt ett gäng familjemedlemmar och släktingar. Jag skojar inte alltså. Jag är allvarlig. Jag känner folk från Betel och ICA.
Men det positiva jag har skrivit om Mannen är ju inte lögner. Livet är sällan svart eller vitt, människor är sällan svarta eller vita. Han är en kombination av sina extremt positiva och lite negativa egenskaper... :-p
Klart det inte är männens fel, tjejer är ju generellt bimboidioter. :-))
Men i vårt specifika fall är det ju verkligen bådas fel...

http://http:/doggystylee.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peppar - 19 juli 2010 10:35

Nu är jag så jävla förbannad! Fy fan!!!!! Fy faaan vad jag är besviken på människor! Önskar jag slapp ha med människor att göra överhuvudtaget. Om jag inte hade femtioelva barn skulle jag flytta till ett hus långt bort och långt inne i skogen, ...

Av Peppar - 14 juli 2010 18:23

Nej nu är jag faktiskt irriterad på riktigt. Det är en sak att ordbomba blonderade bimbos och ölgalna raggaranalfabeter m.fl...  Men när två var för sig smarta personer börjar hoppa på varandra som sandlådeungar, i min blogg dessutom, och när den t...

Av Peppar - 14 juli 2010 16:38

.......................nu får det vara slut på rampljuset också. Orka bli bländad av alla idiotiska meddelanden!!! "Följ min blogg så följer jag din" "Titta in och kommentera, så kommenterar jag hos dig" "Kommentera min blogg!!" "Hej jag skri...

Av Peppar - 14 juli 2010 09:20

Okej, nu är jag sur. Vad ÄR det med alla anonyma fegisar?!?!? Från och med nu kommer jag inte publicera anonyma kommentarer, än mindre svara på dem. Jag kommer inte heller publicera masskommentarer, ni vet de där som låter ungefär så här; "hej,...

Av Peppar - 13 juli 2010 20:51

(x)     Jag var ARG. Men också RÄDD. Vågade absolut inte reta upp honom igen, inte i onödan. Hans familj körde en ångvält av övertalningsförsök över mig. De var rädda för att han totalt skulle tappa viljan att bli fri från sitt missbruk, om jag...

Ovido - Quiz & Flashcards